اینستاگرام

ترفندهای مدیریت اینستاگرام

[ux_text font_size__sm=”0.95″ line_height=”2.65″ line_height__sm=”2.7″ text_align=”center”]

از لوگو استفاده کنید

اهمیت لوگو در مدیریت اینستاگرام

 

لوگو یکی از مهم ترین ابزارهای برند سازی است. حتی بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز در همان ابتدا که فعالیت تجاری خود را شروع می کنند برای خودشان یک لوگو طراحی می کنند. لوگو یک علامت است که در خاطر مخاطب می ماند. در واقع نشان تجاری شماست. لوگو به شما هویت می دهد. مخاطبان نیز به چشم یک مرکز حرفه ای به شما نگاه می کنند. اگر زمان و هزینه کمی دارید مشکلی نیست. در ابتدا حداقل یک لوگوی ساده بگذارید. شما قرار است حرفه ای کار کنید. دلیل اینکه مطالبی در مورد مدیریت اینستاگرام می خوانید نیز همین است. پس حرفه ای بیندیشید و حرفه ای عمل کنید. شما نیز مانند کسب و کارهای موفق دیگر مدیریت اینستاگرام خود را با طراحی یک لوگو آغاز نمایید.

اگر یک شرکت یا مجموعه هستید به احتمال لوگو دارید. اگر هم کسب و کار شما در اینستاگرام است باز هم به یک لوگو نیاز دارید. در ابتدا برای خود با توجه به نوع کسب و کار و زمینه کاری یک لوگو منحصر به فرد بسازید. اگر خلاقیت و توانایی طراحی ندارید از یک طراح گرافیست کمک بگیرید.

یکی از اولین مسائل در مدیریت اینستاگرام استفاده از لوگو است. روی تمام پست های خود از لوگو استفاده کنید. به این ترتیب کسی نمی تواند از تصاویر و زحمت های شما به نام خودش استفاده کند. همچنین می توانید از لوگوی خود برای تصویر پروفایل نیز استفاده کنید.

لوگوی شما می تواند مانند یک برچسب بر روی عکس ها قرار بگیرد. حتی در استوری از لوگو استفاده نمایید. همچنین اگر کلیپ یا فیلمی می سازید حتما نام برند و لوگوی خود را در آن بکار ببرید. به این صورت آن کلیپ به نام شما خواهد بود. پس از آن اگر شخص دیگری آن فیلم را کپی کند حتی به نفع شما خواهد بود. زیرا نام شما و لوگوی تجاری شما در آن قرار گرفته است. استفاده از لوگو روی تصاویر و ویدئوها یکی از امور رایج در پیج های معتبر است. حتی اگر مدیریت اینستاگرام خود را به یک شرکت یا گروه واگذار نمایید نیز برای جلوگیری از کپی شدن مطالب شما نشان تجاری تان را بر روی تصاویر و ویدئوها قرار می دهد.

 

تکمیل اطلاعات پروفایل

تکمیل اطلاعات پروفایل برای مدیریت اینستاگرام

شرح کلی فعالیت خود را در قسمت bio بنویسید. اگر به قسمت مدیریت پروفایل بروید این قسمت را مشاهده می کنید. نوشتن این قسمت یکی از نکات ظریف در شروع مدیریت اینستاگرام شماست. سعی کنید این قسمت کوتاه و کامل باشد. به طوری که با یک نگاه بتوان فهمید شما دقیقا چه کار می کنید.

قسمت های دیگری نیز برای نوشتن راه های ارتباطی بیشتر با شما وجود دارد. یکی از این موارد ایمیل است. ایمیل خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. شاید فکر کنید امروزه کسی از ایمیل استفاده نمی کند. اما در اشتباه بزرگی هستید! این قسمت به حرفه ای شدن پروفایل شما کمک می کند. شاید هم یکی از بزرگ ترین مشتریان یا مخاطبان شما از طریق ایمیل به شما پیام بدهد.

اگر وب سایت دارید حتما لینک آن را در قسمت وبسایت وارد نمایید. این باعث بازدید بیشتر و افزایش رتبه وبسایت شما خواهد شد. از دید کاربران نیز حرفه ای تر دیده می شوید. علاوه بر همه این ها الگوریتم های تلگرام امتیاز بیشتری به شما در این مورد می دهد.

 

از گرافیک غافل نشوید!

گرافیک حرفه ای برای اینستاگرام

گرافیک بزرگ ترین و قوی ترین ابزار تبلیغات است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن عکس یک غذا به داخل رستوران بروید. تصاویر حرفه ای بنرهای بزرگ خیابان ها اهمیت این موضوع را به خوبی بیان می کند. طراحی گرافیک حرفه ای مهم ترین قسمت مدیریت اینستاگرام است.

اگر به صفحات حرفه ای دقت کنید متوجه می شوید که گرافیک حرفه ای تصاویر چقد برای آنها مهم است. حتی خود شما نیز بیشتر به دیدن پسا هایی با گرافیک حرفه ای تمایل دارید. پس طبیعی است که مشتری و بازدیدکننده نیز همین نظر را داشته باشد. سلیقه در انتخاب تصاویر بسیار مهم است. سایز عکسی که انتخاب می کنید نیز می تواند تاثیر گذار باشد. تلاش کنید تا بنرهایی مربع شکل با یک سایز طراحی کنید. به طور مثال می توانید همه بنرهای خود را ۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل طراحی کنید. رزولوشن ۷۲ برای تصاویر اینستاگرام کافی است. اگر رزولوشن شما بیشتر باشد تصاویر از نظر حجمی سنگین می شوند. به همین جهت به سختی لود خواهند شد. پس از طراحی تصاویر آنها را کم حجم کنید. توجه نمایید که تصاویر به قدری کم حجم نشوند که کیفیت از بین برود.  هرچه بیشتر حرفه ای طراحی کنید بیشتر دیده می شوید. همچنین بنرهای اینستاگرامی زیباتر بیشتر لایک می خورد. فروش محصولاتی که با طراحی زیباتری معرفی می گردند نیز بیشتر است!

ممکن است خودتان خلاقیت یا زمان کافی برای طراحی گرافیکی پست ها نداشته باشید. در این صورت سعی کنید از یک گرافیست کمک بگیرید. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مدیریت اینستاگرام از یک گرافیست حرفه ای استفاده می کنند. و یا از کارشناسانی استفاده می کنند که ایده پرداز و خلاق باشند.

 

متن هیجان انگیز!

متن در مدیریت اینستاگرام

متن خیلی تاثیر گذار خواهد بود. در مبحث مدیریت اینستاگرام متن خیلی حرفه ای، پیچیده و ظریف است. بهترین متن برای نوشته روی تصاویر متنی است که کوتاه باشد. به طور مثال ممکن است پست شما در مورد فروش بلیط یک سیرک هیجان انگیز باشد. می توانید بنری حرفه ای در این خصوص طراحی کنید. توجه نمایید که متن روی تصویر شما به گونه ای باشد که تصویر همچنان جذاب باشد. اگر تصویر شلوغ به نظر برسد زیاد جالب نخواهد بود. جمله ای کوتاه روی عکس بنویسید تا توجه بازدید کننده را جلب نمایید. توضیحات مفصل تر باید در قسمت توضیحات پست نوشته شود. در واقع متنی که روی عکس نوشته می شود باید به گونه ای باشد که بیننده ترغیب شود توضیحات را بخواند. درست مانند تیتر روزنامه ها! می توانید با یک جمله جنجال به پا کنید. نگران نباشید. حرفه ای شدن در این امر به زمان نیاز دارد. به تدریج بسیار در این زمینه یاد خواهید گرفت.

 

# هشتک هیجان انگیز

هشتگ در مدیریت اینستاگرام

پس از گرافیک، گذاشتن هشتگ استاندارد مهم ترین قسمت مدیریت اینستاگرام است. هشتگ نقش مهم و هیجان انگیزی در پیشرفت و دیده شدن شما دارد. نام دیگر هشتگ برچسب است. با توجه به نوع حرفه و پستی که در اینستاگرام گذاشته اید هشتگ ها می توانند متفاوت باشند. هشتک ها عبارت های کوتاه و کلیدی هستند. این کلمات به پست شما قدرت می بخشند. به وسیله هشتک بیشتر دیده می شوید. زیرا هنگامی که آن عبارت در قسمت برچسب ها جستجو شود مطلب شما دیده می شود.

سعی کنید حتما نام برند تجاری خود را به صورت هشتگ درج کنید. چرا که قرار است به زودی بسیار مطرح شوید. از گذاشتن هشتگ های خیلی زیاد بپرهیزید. اشتباه در این مرحله می تواند زحمت های شما را از بین ببرد. به طور مثال اگر شما خدمات تعمیر اجاق گاز قرار می دهید هشتگ ها باید این گونه باشند: #تعمیر_اجاق_گاز #تعمیر_گاز_رومیزی. گذاشتن هشتگ به این شکل اشتباه است: #تعمیر #اجاق #گاز

 

تنوع در پست ها

مدیریت اینستاگرام

سعی کنید در مطالب خود تنوع دهید. به طور مثال اگر یک مطلب آموزشی می گذارید دوباره پست بعدی مربوط به فروش باشد. دوباره می توانید یک فیلم کوتاه بگذارید. به این صورت صفحه شما پر از مطالب متنوع می شود. اگر کسی وارد صفحه شما شود و بخواهد نگاه کلی به همه مطالب بیندازد برایش خسته کننده نیست. اگر تنوع و جذابیت داشته باشید ریزش فالوور کمتری دارید. دنبال کنندگان شما را ترک نمی کنند و مطالب را دنبال خواهند کرد. اگر پشت سر هم پست های فروش بگذارید ممکن است شما را ترک کنند. در مطالب خلاقیت و نوآوری ایجاد کنید و شاهد افزایش دنبال کنندگان باشید.

 

مطالب دیگران را لایک کنید

لایک در مدیریت اینستاگرام

هرچه بیشتر فعال باشید دنبال کنندگان شما بیشتر می شود. این موضوع از دو نظر به پیشرفت شما کمک می کند. اولی این است که تعدادی از لایک شدگان شما را لایک می کنند! بله جواب خوبی خوبی است. می توانید امتحان کنید. حتما از نتیجه این کار شگفت زده خواهید شد. در لایک کردن و نظر دادن در مورد مطالب همکاران و دیگران خسیس نباشید. حتی مطالب همکاران و رقبای خود را لایک کنید. از مطالب خوب آنها تعریف کنید. همچنین نظر خود را در کامنت بنویسید. به این ترتیب اینستاگرام نمره خوبی به فعالیت شما می دهد. در واقع پست های شما به تعداد بیشتری از افراد نشان داده می شود.

 

رقبا را بررسی کنید

آنالیز رقبا در مدیریت اینستاگرام

آنالیز رقبا نقش زیادی در حرفه ای تر شدن مدیریت اینستاگرام شما دارد. اگر رقبای شما قوی هستند شما قوی تر باشید. همچنین نقاط ضعف آنها را به دقت بررسی کنید. تبدیل نقاط ضعف رقبا به نقاط قوت باعث رشد شما می شود. اما مواظب باشید همه ی وقت خود را صرف آنالیر نکنید!  هرچند وقت یکبار این کار را انجام دهید.

یکی از ترفندهای مدیریت اینستاگرام حرکت آهسته و پیوسته است. روی هر دو کلمه تاکید می کنم . آهسته و پیوسته . با آنالیز و برنامه ریزی می توانید آهسته و پیوسته حرکت کنید و بسیار موفق شوید .

برای آنالیز کردن همه رقبا را بدون فیلتر کردن بررسی نمایید. یعنی هم رقبای قوی و هم متوسط و هم ضعیف. یک کاغذ بردارید و نام رقبای قوی که می خواهید با آنها رقابت کنید را بنویسید. سپس نقاط قوت هر یک را جلوی نام آن یادداشت کنید. نقاط قوت می تواند لوگوی حرفه ای باشد. همچنین تعداد پست هایی که در طول روز می گذارد. کیفیت گرافیک تصاویر و استوری و ویدئوها نیز می تواند یکی از برتری های آن صفحه باشد. پس از این که بررسی و آنالیز تمام شد برای خود برنامه ریزی نمایید. به طور مثال یک لوگوی حرفه ای تهیه کنید. شاید در ابتدا زمان و یا هزینه تولید ویدئو را ندارید. حداقل تصاویر و بنرهای گرافیکی خلاق بسازید.

اگر دقت کنید متوجه می شوید بسیاری از رقبای شما گاهی اوقات مطلب نمی گذارند. در واقع این صفحات برای مدیریت اینستاگرام خود برنامه ای ندارند. اگر شما این زمان را برای پست گذاشتن انتخاب کنید خواهید برد! همچنین بسیاری صفحات اینستاگرام از گرافیک غیر حرفه ای استفاده می کنند. اگر شما در این مورد دقت کنید و نقاط ضعف آنها را قوی کنید و برای خودتان استفاده نمایید به زودی بسیار پیشرفت خواهید کرد.

 

اهمیت استوری

استوری | مدیریت اینستاگرام

اگر مدیریت اینستاگرام را خودتان انجام می دهید برای استوری گذاشتن برنامه ریزی کنید. به طور مثال هر هفته یک اطلاعیه جدید یا تخفیف در استوری قرار دهید. سعی کنید استوری ها تصاویری با کیفیت بالا داشته باشند. هرچه خلاقانه تر عمل کنید از نتایج بیشتر شگفت زده می شوید.

به تدریج متوجه خواهید شد که مشتریان شما به کدام محصول یا خدمات شما بیشتر علاقه دارند. می توانید در استوری خود از تخفیف ویژه در آن خدمت یا محصول استفاده کنید. بعضی از بازدیدکنندگان نیز به دیدن استوری اعتیاد دارند! یعنی به استوری ها بیشتر دقت می کنند. به همین دلیل ساخت استوری حرفه ای می تواند منجر به فروش و بیشتر دیده شدن شما شود.

شرکت هایی که خدمات مدیریت اینستاگرام ارائه می دهند به اهمیت استوری آگاه هستند. این شرکت ها هرازگاهی با هماهنگی با مدیر کار تصاویری برای استوری طراحی میکنند. مطالبی که در استوری قرار داده می شود می تواند یک اطلاعیه جدید برای کار شما باشد. همچنین می توانید یک محصول جدید را از این طریق معرفی نمایید. معمولا از عکس و متن و یا فیلم کوتاه برای استوری استفاده می شود.

 

ویدئوی جذاب

اهمیت ویدیو برای مدیریت اینستاگرام

یکی از ترفندهای مدیریت اینستاگرام ساخت ویدئوهای جذاب است . خیلی از کاربران به تماشای ویدئو بسیار علاقه دارند . هر چند وقت یکبار ویدئو بسازید. ویدئو باید مرتبط با کار و حرفه شما باشد . به طور مثال ممکن است حرفه کاری شما فروش محصولات هنری باشد . در این صورت می توانید ویدئویی در مورد آموزش یکی از کارهایتان بگذارید . اگر این کار را می توانید به طور مستمر ادامه دهید . یعنی آموزش ویدئو را در قسمت های مختلف آموزش دهید . در این صورت دنبال کنندگان زیادی جذب خواهید کرد . همچنین با توجه به بازخورد های کاربران متوجه می شوید که آنها به دنبال چه آموزشی هستند . در بسیاری موارد سوال های خود را در دایرکت برای شما می فرستند . می توانید این پرسش ها را بازبینی کنید . ممکن است خیلی از آنها مشابه باشند . در یک ویدئوی دیگر و یا یک پست مجزا به همین پرسش ها پاسخ دهید .

در ویدئو علاوه بر مطالب آموزشی می توانید از صحبت های خودتان یا دیگران استفاده نمایید. به طور مثال می توانید در یک ویدئو از مشتریان تشکر کنید. همچنین می توانید مناسبتی خاص را به آنها تبریک بگویید. پاسخ پرسش های مشتریان نیز می تواند توسط شما یا شخص دیگری به عنوان ویدئو در صفحه اینستاگرام شما پست شود.

 

تصویر پروفایل خود را به روز کنید

آپدیت پروفایل اینستاگرام | مدیریت اینستاگرام

عده ای تصور می کنند که تغییر پروفایل یک صفحه تجاری کار درستی نیست. این موضوع درست نیست. اما آپدیت پروفایل تجاری یک موضوع ظریف است و باید دقت شود. به طور مثال نباید یک عکس شخصی برای این صفحات گذاشته شود. و اینکه دقت شود تصویر مربوطه مربوط به موضوع و در حیطه همان کسب و کار باشد. عکس های مناسبتی مانند عید و… نیز بهتر است برای پروفایل قرار نگیرند.

سعی کنید تصاویر پروفایلتان یک سبک واحد داشته باشند . احتمالا اگر مدیریت اینستاگرام خود را حرفه ای آغاز کرده باشید یک رنگ بندی نیز در ذهن خود دارید . سعی کنید این رنگ بندی در پروفایل نیز حفظ شود . میتوانید از تصویری ترکیبی از لوگو و یک محصول و یا نماد مرتبط نیز استفاده نمایید .

موضوع قابل توجه دیگر توجه الگوریتم های اینستاگرام به این موضو است . یعنی وقتی پروفایل خود را تغییر می دهید متوجه می شوند که شما چقدر فعال هستید . با این توجه به شما امتیاز می دهند. البته دقت کنید که زیاد پروفایل خود را تغییر ندهید . بلکه بسیار به ندرت این اتفاق بیفتد .

 

گالری تصویر

مدیریت اینستاگرام

اینستاگرام امکانی دارد که می توانید با استفاده از آن برای یک پست چندین عکس بگذارید. این تصاویر با ورق زدن دیده می شوند. نمایش عکس در آن نیز به ترتیب خواهد بود. یعنی تصویری که اول انتخاب می کنید اول دیده می شود و…

اگر پست شما در مورد فروش یک گلدان است ممکن است چندین عکس برای آن داشته باشید. این عکس ها همه از همان گلدان هستند اما از زوایای دیگر. همه این عکس ها را در یک گالری عکس بگذارید. به این صورت مشتریان با مشاهده آن پست می توانند تصاویر مختلف آن را با ورق زدن ببینند. به هیچ وجه تصاویر متفاوت مربوط به یک محصول را به صورت جداگانه قرار ندهید. این یک حرکت غیر حرفه ای در مدیریت اینستاگرام به شمار می رود.

قرار دادن مجموعه عکس یا گالری بسیار ساده است. هنگام ساختن یک پست همیشه علامت + را می زنید. اگر دقت کنید می بینید که آیکن هایی وجود دارد. برای چندین عکس آیکنی به شکل آلبوم وجود دارد. روی آن کلیک نمایید و تصاویر مختلف محصولتان را در یک پست قرار دهید.

 

فصل نامه!

تخفیف در مدیریت اینستاگرام

در هر فصل و یا مدت می توانید اطلاعیه هایی برای مشتریان بگذارید. به طور می توانید بنری تحت عنوان ریزش قیمت های یک محصول در فصل پاییز طراحی کنید. همچنین می توانید به مناسبت یک عید و یا مناسبت خاص آفرهایی برای مشتریان در نظر بگیرید. به طور مثال اعلام کنید که در عید نوروز با خرید یک محصول محصولی دیگر هدیه بگیرید و… این کار باعث می شود مشتریان به شما به چشم یک برند حرفه ای نگاه کنند. متوجه خواهند شد که شما برنامه دارید و به صورت حرفه ای کار می کنید. پس راحت تر به شما اعتماد نیز می کنند. همچنین بنرهای جذاب از تخفیف های ویژه آنها را به خرید بیشتر ترغیب می کند.

برای گذاشتن تخفیف ها و برنامه هایی برای گذاشتن آفر از قبل برنامه ریزی کنید. در هر فصل از تخفیفاتی استفاده نمایید که برای آن فصل جذابیت داشته باشد. به طور مثال اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به یک فروشگاه لباس است در تابستان تخفیف لباس های خنک و در زمستان تخفیف لباس های گرم بگذارید.

 

پاسخگویی به مشتریان

پاسخگویی به مشتریان در مدیریت اینستاگرام

کم کم متوجه خواهید شد که پیام هایی در اینستاگرام برای شما ارسال می شود. ممکن است بعضی از این پیام ها تبلیغاتی باشند. اما افرادی نیز ممکن است از شما سوال هایی داشته باشند. این سوالات ممکن است در مورد حرفه شما و یا در مورد محصولات باشد.

در پاسخ به مشتریان سریع باشید. سعی کنید همیشه آنلاین باشید تا اگر پیامی می آید آن را ببینید. عده ای از افراد منتظر آنلاین شدن شما نمی شوند و سریع به دنبال شخص دیگری می روند. پس ممکن است اگر دیر عمل کنید مشتری را از دست بدهید.

ممکن است شخصی قصد خرید نداشته باشد اما از شما سوالی بپرسد. به او پاسخگو باشید. این در خاطر او خواهد ماند. شاید دفعه بعد از شما خرید نماید. سعی کنید از کلمات محاوره ای استفاده نکنید. همچنین اگر مشتری شاکی بود شما آرام باشید. حتی اگر بی احترامی کرد. یادتان باشد همه این تلاش ها برای جذب مشتری است. سعی کنید مشتریان عصبانی را آرام کنید.

 

خدمات پس از فروش

مدیریت اینستاگرام

ارائه خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مسائل برای فروش حرفه ای است. ممکن است محصولی را در اینستاگرام به یک مشتری فروخته باشید. پاسخگویی شما و میزان وقتی که برای او می گذارید نباید فقط تا زمانی باشد که محصول را می خرد! بلکه پس از خرید نیز به او پاسخگو باشید. ممکن است سوالاتی در زمینه نوع استفاده داشته باشد. حتی ممکن است کالای شما مشکل فنی داشته باشد. سعی کنید مشتری را راضی کنید. اگر از شما رضایت داشته باشد بار دیگر نیز خرید می کند. همچنین ممکن است شما را به بسیاری افراد معرفی کند. عکس این مطلب نیز وجود دارد. یک مشتری ناراضی ممکن است نه تنها خود از شما خرید نکند بلکه شما را به عنوان یک برند نامعتبر و صفحه اینستاگرام بد به دیگران معرفی کند. در این صورت هر چقدر برای مدیریت اینستاگرام خود وقت و هزینه کرده اید به هدر خواهد رفت.

اگر کالای شما بهداشتی نیست می توانید آن را از مشتری پس بگیرید. توجه کنید که گاهی ممکن است تصور اشتباه مشتری به خاطر اشتباه شما باشد. به طور مثال ممکن است یک گلدان فروخته باشید. اگر عکس از نردیک گرفته شده باشد مشتری در مورد اندازه آن تصور دیگری دارد. بهتر است در این زمینه دقت کنید. یعنی اگر این گونه است سایز و اندازه را در توضیحات خود بنویسید تا مرجوعی این گونه نداشته باشید.

 

همیشه فعال باشید

مدیریت اینستاگرام

در دنیای تجارت توقف به معنای شکست شما خواهد بود. انیشتین در جمله ای می گفت که زندگی مانند دوچرخه است. برای اینکه نیفتی باید رکاب بزنی. اگر لحظه ای از رکاب زدن دست برداری خواهی افتاد. تجارت نیز به همین شکل است. باید در کار خود جدی باشید. فعالیت خود را به روزهایی خاص محدود نکنید. همیشه فعال باشید و پست بگذارید. همیشه آنلاین باشید. همیشه پاسخگوی مشتریانتان باشید. آنالیز رقبا فقط یکبار نباشد. بلکه هرچند وقت یکبار این کار را انجام بدهید. درمورد کسب و کار خود اطلاعات خیلی خوبی داشته باشید. سعی کنید همیشه مطالعه کنید و از جدیدترین های آن حرفه آگاه باشید. اگر حرفه ای کار نکنید و بین آن توقف داشته باشید به رقبا این فرصت را داده اید که از شما جلو بزنند.

همیشه گفته ام و روی این موضوع تاکید می کنم. برای مدیریت اینستاگرام حرفه ای باید پیوستگی و نظم داشته باشید. اگر انتظار موفقیت دارید باید عرق بریزید. وقت بگذارید و زحمت بکشید.

 

یک مشاور خوب باشید

مشاوره در مدیریت اینستاگرام

برای این که دنبال کنندگان زیادی داشته باشید باید مطالبی در مورد خدمات خود بگذارید و در مورد آنها به مشتریان مشاوره دهید. باید در حرفه خود یک مشاور خوب باشید. فرض کنید که صفحه ای مربوط به یک مرکز ارائه دهنده خدمات زیبایی دارید. خدمات شما می تواند در مورد پوست و مو یا سایر موارد زیبایی باشد. در هر کدام از این شاخه ها می توانید مشاوره خوبی ارائه کنید. به طور مثال می توانید در مورد شستشوی پوست یک پست حرفه ای بگذارید. سپس در توضیحات نکاتی را قرار دهید. از بازدید کنندگان بخواهید تا سوالاتشان را از شما بپرسند. وقتی ببینند که شما خوب به سوالات شما پاسخ می دهید متوجه می شوند که در کار خود حرفه ای هستید. همچنین متوجه می شوند که شما به مشتری خود اهمیت می دهید. برای او وقت و انرژی صرف می کنید. در این صورت به شما اعتماد خواهند کرد. خواهید دید که چقدر خوب مطالب شما را دنبال می کنند. حتما ممکن است هر روز و همیشه با شما مشورت کنند. حتی می توانند شما را به دیگران معرفی کنند.

یادتان باشد برای این که به یک برند شوید و فروش بالایی داشته باشید باید از خودتان حسابی مایه بگذارید. برند شدن الکی نیست و بدون زحمت و هزینه به دست نمی آید. مشاوره به مشتری یکی از موارد مهم در مدیریت اینستاگرام و سایر بازاریابی ها به شمار می رود. شما می توانید مشاوره رایگان ارائه کنید. سریع به مشتری پیشنهاد نکنید که مشکل شما با خرید محصول من حل نمی شود. تنها مشاوره بدهید. تا زمانی که احساس نکرده اید واقعا قصد خرید دارد می توانید پیشنهاداتی به او بدهید. پیشنهادات شما با اصرار نباشد. بلکه دوستانه و گرم برخورد کنید. در پایان نیز از او تشکر کنید که به شما اعتماد کرده و از شما مشاوره خواسته است.

 

زمان بندی کنید

زمان بندی برای مدیریت اینستاگرام

زمان بندی درست مهم ترین نکته برای یک مدیریت اینستاگرام حرفه ای است. به طور مثال یکی از زمان بندی های درست برای پست گذاشتن حدود ساعت ۹ تا ۱۰ صبح و ظهر حدود ساعت ۲ می باشد. اگر مدیریت اینستاگرام شما توسط یک شرکت، شخص و یا گروه دیگر انجام می شود خود به این موضوع توجه دارد. اما اگر خودتان هم مدیریت اینستاگرام را انجام دهید این موضوع شدنی است. کافی است کمی تلاش کنید. گذاشتن یک پست زمان زیادی نمی گیرد. می توانید مطالب را از قبل آماده کنید. به طور مثال آخر هفته ها یا روزهایی که کار کمتری دارید برای ساخت تصاویر برنامه ریزی کنید. این تصاویر را در موبایل خود داشته باشید. طبق یک برنامه ریزی از این تصاویر استفاده نمایید.

در قسمت های قبل آنالیز رقبا و اهمیت آن را بررسی کردیم. یکی از قسمت هایی که باید در این آنالیز بررسی گردد تعداد و زمان پست گذاشتن است. بررسی کنید که بهترین زمان برای پست گذاشتن چه زمانی است. زمان و تعداد پست با توجه به حرفه شما و نوع فعالیت می تواند متفاوت باشد. می توان گفت یکی از مهم ترین ترفندهای مدیریت اینستاگرام پیدا کردن این زمان است.

ممکن است صفحه اینستاگرام شما مربوط به یک شرکت باشد. در این صورت به احتمال  تنها روزی یک پست نیاز دارید. یک مثال دیگر می زنم. فرض کنید یک صفحه اینستاگرام برای فروش محصولات آرایشی دارید. در این صورت مخاظبان شما خانم ها هستند. به تدریج هم با استفاده از آنالیز رقبا و هم با تجربه متوجه بهترین زمان درج پست می شوید. به تدریج دستتان می آید که فالوور های شما در چه زمان هایی بیشتر آنلاین هستند. این زمان طلایی را از دست ندهید. اگر برای اینستاگرام خود برنامه داشته باشید از قبل پست هایی را آماده می کند. در این زمان های طلایی پست ها را در اینستاگرام ارسال کنید. پس از مدتی شاهد بازخورد بسیار عالی خواهید بود.

 

امنیت

مدیریت اینستاگرام

امنیت مبحث بسیار گسترده ای است که پیچیدگی های بسیار دارد. اما یکی از مهم ترین مسائل در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. کسب درآمد از طریق مدیریت اینستاگرام نیر یک کسب و کار آنلاین محسوب می شود. به همین علت مبحث امنیت در این زمینه اهمیت زیادی دارد. در گذشته بسیار اتفاق می افتد که صفحه یک بازیگر مشهور حک شود. همچنین بسیاری صفحاتی که فروش بالایی دارند حک می شد. اما اینستاگرام ترفند خوبی برای امنیت ایجاد کرده است. در ادامه این این راهکار را برای مدیریت اینستاگرام امن شما معرفی می کنیم.  شاید در ابتدا فروش کمی داشته باشید. اما هنگامی که بازدیدکننده زیادی دارید و مشتریانتان زیاد می شود خطر نیز افزایش می یابد. ممکن است اشخاصی تلاش کنند تا اینستاگرام شما را هک نمایند. به همین دلیل از ابتدا مسائل امنیتی را به دقت رعایت نمایید. جدا از آن اینکه وقتی درآمد زیادی از طریق مدیریت اینستاگرام خود داشته باشید افرادی به شما حسادت می کنند. ممکن است از روی دوستی پسورد اینستاگرام خود را به آنها بدهید. افرادی زیادی بوده اند که از این طریق ضربه خورده اند. همچنین تمام تلاش آنها از بین رفته است.

ساده ترین مساله این است که رمز خود را به کسی ندهید. اما ممکن است قبلا داده باشید و به خاطرتان نباشد. اینستاگرام امکان حرفه ای برای امنیت دارد. با فعال کردن اعتبار سنجی دومرحله ای اینستاگرام خود را ایمن سازید. در این صورت حتی در صورت لو رفتن اطلاعات لاگین باز هم حساب شما امن است. برای این کار به پروفایل خود بروید و روی سه نقطه بزنید. در ادامه Two-Factor Authentication  را باز نمایید. سپس Require Security Code را فعال نمایید. در همان آغاز مدیریت اینستاگرام صفحه خود را امن کنید. یعنی پس از ساخت صفحه ورود دو مرحله ای را به همین شکل فعال نمایید.

نکته دیگری نیز وجود دارد که امنیت صفحه شما را بسیار بالا می برد. همچنین از خطرات هک شدن و… جلوگیری می نماید. این که هرازگاهی پسورد صفحه اینستاگرام خود را تغییر دهید. برای اینکه این پسوردها را فراموش نکنید در جای امنی که تنها خودتان می دانید قرار دهید. به طور مثال فایلی در DropBox بسازید و پسورد خود را در آنجا ذخیره کنید.

 

پرهیز از ربات مدیریت اینستاگرام

ممکن است هنگامی که در مورد مدیریت اینستاگرام تحقیق می کنید با عبارت ربات روبرو شده باشید. در بسیاری صفحات به شما پیشنهاد می شود تا از ربات برای مدیریت اینستاگرام خود استفاده کنید. برخی از این ربات ها قیمت های بسیار پایینی دارند. ممکن است وسوسه شوید تا یکی از این ربات ها را خریداری کنید. طبیعی است که استفاده از ربات برای مدیریت اینستاگرام هزینه کمتری نسبت به انسان دارد. اما عواقب آن را نیز به تن بخرید. از قدیم گفته اند هر چه قدر پول بدهی آش می خوری. چطور ممکن است یک ربات به اندازه انسان بتواند به شما کمک کند. رباتی که نه پست خوب و بد را متوجه می شود و نه می تواند فرق نظر مثبت و منفی را تشخیص دهد. از کجا می داند برنامه کاری شما چیست. از کجا بداند در کجاها تبلیغ کند. نمی داند چه شهرها و کشورهایی مخاطب شما هستند. شاید بتواند فالوورهای شما را افزایش دهد. ولی به شما تضمین می دهم که منجر به فروش نخواهد شد. در ادامه نقش منفی فالوورهای فیک و جعلی نیز توضیح داده شد. به همین دلیل باعث کاهش رتبه و امتیاز منفی صفحه شما می شود.

کاری که ربات انجام می دهد این است که پست های دیگران را لایک می کند. این کار تا این قدر انجام می دهد تا پست های شما نیز لایک بالایی بگیرند. اینستاگرام به شدت با استفاده از ربات های مدیریت اینستاگرام مخالف است. در صورتی که متوجه شود صفحه شما را بلاک می کند. الگوریتم های اینستاگرام بسیار هوشمند هستند. هر چند وقت یکبار نیز به روز می شوند. به همین علت به خوبی متوجه می شود که کدام صفحات به دلیل محبوبیت بالا هستند. صفحاتی که با ترفندهای کلاهبردارانه بالا باشند را بلاک می کند.

ارزش کسب و کار خود را بدانید. آینده نگر باشید. به صفحات دروغین توجه نکنید. آنها به جز سود خود به چیزی فکر نمی کنند. هیچ راهی وجود ندارد که یک شبه مانند کسانی که سالها تلاش کرده اند موفق شوید. فقط همانطور که گفته شد حوصله و دقت داشته باشید. برای کار خود زمان بگذارید. شما قرار است یک برند بزرگ شوید. پس بزرگ فکر کنید.

[/ux_text] [divider align=”center”] [row] [col span__sm=”12″] [tabgroup title=”مدیریت اینستاگرام مشاغل مختلف” align=”center” event=”hover”] [tab title=”*مدیریت اینستاگرام فروشگاهی*”] [ux_text line_height=”2.15″ text_align=”center”]

امروزه بسیاری از صاحبان فروشگاه ها و مغازه ها اقدام به راه اندازی یک شعبه مجازی در اینستاگرام کرده اند. این فروشگاه ها از طریق مدیریت اینستاگرام نیر می توانند مشتریانی جذب کنند. تعداد مخاطبین این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است. تعداد پست هایی که در هر ثانیه گذاشته می شود اصلا قابل تصور نیست. تجسم کنید که افراد مختلف در سر تا سر دنیا در ساعات مختلف در حال مدیریت اینستاگرام و پست گذاشتن هستند. این پست ها در زمینه های مختلفی گذاشته می شوند.

بسیاری افراد با جستجو در موضوع دلخواه خود در هشتگ ها اقدام به یافتن کالا یا خدمات خود می کنند. به طور مثال #مدل_لباس می تواند برای جستجوی مدل های مختلفی از لباس در اینستاگرام انجام گردد. حال اگر یک فروشگاه لباس نیز یک مدل از لباس های خود را با همین هشتگ پست کرده باشد می تواند در بررسی های این هشتگ قرار بگیرد. فروشگاه های زیادی در اینستاگرام هر روز تعداد زیادی از محصولات خود را پست می کنند. اگر این پست ها استانداردهایی که در مطالب قبل در مورد مدیریت اینستاگرام گفته شد را داشته باشند می توانند شانس خوبی در فروش کسب نمایند.

[/ux_text] [/tab] [tab title=”*مدیریت اینستاگرام شرکتی*”] [ux_text line_height=”2.4″ text_align=”center”]

مدیریت اینستاگرام تنها برای فروش کالا اهمیت ندارد. بلکه بسیاری از شرکت ها نیز همه روزه پست هایی در موضوعات کار خود در اینستاگرام منتشر می نمایند. مدیریت اینستاگرام یکی از امور مهم در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. برای یک شرکت مدیریت اینستاگرام می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. به طور مثال شرکت ها مشتریان بالقوه زیادی دارند. اطلاعیه های مهم در اینستاگرام منتشر می شود و مشتریان قبلی نیز از این اخبار و اطلاعیه ها آگاه می شوند. همچنین مشتریان زیادی نیز از طریق هشتگ ها می توانند با شرکت آشنا شوند. به طور مثال یک شرکت دکوراسیون داخلی می تواند نمونه کارهای خود را با طراحی گرافیکی زیبا در اینستاگرام منتشر کند. افراد زیادی با جستجو در هشتگ ها می توانند با اشخاصی که این خدمات را انجام دهند آشنا شوند و به یکی از آنها سفارش کار دهند.

[/ux_text] [/tab] [tab title=”*مدیریت اینستاگرام آموزشگاه*”] [ux_text line_height=”2.35″ text_align=”center”]

آموزشگاه ها و مراکز تدریس نیز به مدیریت اینستاگرام نیاز دارند. آنها هم احتیاج دارند توسط عده دیگری دیده شوند. همچنین اطلاعیه های خود را از این طریق می توانند به مشتریان خود و یا دیگران اطلاع دهند. نکته ای که در مدیریت اینستاگرام آموزشگاه ها وجود دارد این است که نباید بیش از حد از تبلیغات کلاس ها و مربیان استفاده کرد. بلکه می توانید ویدئوهای آموزشی بگذارید و از این طریق دنبال کنندگان زیادی جذب نمایید. هرچه شمار دنبال کنندگان شما بیشتر باشید شانس بیشتری خواهید داشت تا توسط عده بیشتری دیده شوید. همچنین در این زمان اطلاعیه های شما نیز بیشتر دیده می شوند.

برای مدیریت اینستاگرام آموزشگاه باید بیشتر پست های شما آموزشی باشند. برای تبلیغات کلاس ها هزازگاهی پست بگذارید. در غیر این صورت تعدا زیادی از دنبال کنندگان خود را از دست خواهید داد. همچنین این نکته را مورد توجه قرار دهید که از همان ابتدا تبلیغ کلاس های خود را در اینستاگرام منتشر نکنید. تنها هنگامی این تبلیغات را به عنوان پست طراحی کنید که تعداد دنبال کنندگان یا همان فالوور های شما زیاد شده باشند. در غیر این صورت شانسی در جذب مشتری نخواهید داشت.

[/ux_text] [/tab] [/tabgroup] [tabgroup align=”center”] [tab title=”*مدیریت اینستاگرام شبکه های خبری*”] [ux_text line_height=”2.45″ text_align=”center”]

شبکه های خبری نیز به مدیریت اینستاگرام نیاز دارند. این شبکه ها جدید ترین اخبار خود را در اینستاگرام منتشر می کنند. هر خبر به صورت یک پست که یک تصویر مربوط به خبر دارد انتشار می شود. توضیحات کلی مربوط به هر خبر نیز به همراه آن منتشر می شود. صفحه های خبری در اینستاگرام محبوبیت زیادی دارند. بیشتر مردم علاقه دارند تا از خبرهای مهمی که در سرتاسر دنیا وجود دارد مطلع شوند. این افراد خیلی راحت می توانند با فالو کردن صفحات خبری در قسمت home اینستاگرام خود جدید ترین خبرهایی که این صفحات منتشر می کنند را ببینند.

مدیریت اینستاگرام شبکه های خبری دقت و ظرافت و همچنین وقت زیادی می طلبد. هر روز اخبار زیادی وجود دارد که می تواند به اطلاع مردم برسد. پس برای مدیریت اینستاگرام این شبکه ها باید تصاویر و اطلاعات با سرعت زیادی ساخته شوند و انتشار پیدا کنند. به طور معمول شبکه های خبری نیروهای متعددی برای مدیریت اینستاگرام خود دارند. هر نفر ساخت تیزر و یا عکس و توضیحات چندین خبر را به عهده می گیرد و در کنار هم مدیریت اینستاگرام این مجموعه را تکمیل می کنند.

کسی که برای مدیریت اینستاگرام یک کانال خبری در نظر گرفته می شود باید دقت بالایی داشته باشد. زیرا ممکن است کمی تغییرات در یک خبر باعث شود از دید مردم جور دیگری تعبیر شود. این تعبیرات متعدد می تواند باعث شایعه هایی شود و جامعه را دچار نگرانی و استرس های بیهوده نماید. هر خبر به تعداد زیادی توسط مردم ذخیره می شود و یا برای دیگر افراد ارسال می شود. پس باید همان گونه که هست منتقل شود.

[/ux_text] [/tab] [tab title=”*مدیریت اینستاگرام شخصیت های هنری*”] [ux_text line_height=”2.3″ text_align=”center”]

شخصیت های هنری مانند هنرپیشه ها، آهنگ سازان، شاعران و بسیاری افراد هنرمند دیگر نیز در اینستاگرام صفحه ای دارند. مدیریت اینستاگرام این افراد در کنار جذابیت زیادی که دارد دقت و حوصله زیادی می طلبد. صفحه اینستاگرام شخصیت های هنری به طور معمول یک صفحه باز و عمومی است که همه افراد می توانند مطالب آن را ببینند. کسی که مدیریت اینستاگرام این افراد را انجام می دهد باید دقت، هنر و حوصله زیادی داشته باشد. بنرهای اینستاگرامی یک شخصیت هنری باید حرفه ای باشند. نوع نوشتار آنها باید هنری و زیبا باشد. استفاده از لغات و کلمات خیلی عامیانه و ناپسند موجب می شود تا دید افراد نسبت به آن شخصیت هنری تغییر کند. همانطور که گفتیم مدیریت اینستاگرام این افراد حوصله می خواهد. ممکن است پستی در مورد یک شخصیت هنری مانند آهنگ ساز در صفحه اینستاگرامی اش منتشر شود. به طور مثال فرض کنید که یک آهنگ ساز قطعه هنری جدیدی را می سازد و آن را در یک ویدئو در صفحه اینستاگرامش انتشار می دهد. افراد مختلفی این ویدئوها را می بینند. ممکن است واکنش افراد و نظری که به صورت کامنت می نویسند مثبت یا منفی باشد. باید جانب انتقاد را رعایت نمود. یعنی در مقابل نوشتارهایی که نظر خوبی نداشتند با پرخاش برخورد نکرد. البته که در صورتی که شخصی فحاشی کند یا سخن نامناسبی بگوید می توانید آن را به صورت اسپم یا اکانت نامعتبر به اینستاگرام معرفی کنید.

[/ux_text] [/tab] [tab] [/tab] [/tabgroup] [/col] [/row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *