بیشتر بدانید

در گزارش جدید «VCCP Media» توسط ریچارد هریفورد در رسانه The Drum توضیح می‌دهد که چرا به خاطر سپردن باید سرلوحه ذهن بازاریابان شود.

در گزارش جدید «VCCP Media» توسط ریچارد هریفورد در رسانه The Drum توضیح می‌دهد که چرا به خاطر سپردن باید سرلوحه ذهن بازاریابان شود.

▫️کمتر از یک پنجم آگهی‌های تبلیغاتی به خاطر سپرده می‌شوند

مردم قرار است چند بار آگهی تبلیغاتی شما را ببینند؟ به حدس من کمتر از آن چیزی که پشت یک سکه را دیده‌اند. من آماری را با شما به اشتراک می‌گذارم که شما هم دوست ندارید بشنوید. کمتر از یک پنجم آگهی‌های تبلیغاتی به خاطر سپرده می‌شوند و بیشتر آنچه که ما به عنوان یک صنعت برای خود می‌سازیم مستقیما از حافظه پاک و حتی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

🔻چه تبلیغی به یاد می‌ماند؟
پس از بررسی «تیم کاوری کانسالتینگ» مشاوران برجسته روانشناسی رفتاری تجاری بریتانیا و عضو«وی سی پی مدیا» دریافتند که از ۱۰۰ آگهی تبلیغاتی ۵۰ سال اخیر تنها ۶ مورد موجب شده که یک تبلیغ بارها و بارها جزو به یاد ماندنی‌ترین و مطرح‌ترین‌ها شود.

▫️ایجاد عاطفه: باعث شد چیزی را احساس کنم.
غیر منتظره بودن: جیزی که انتظارش را نداشتم اتفاق افتاد.
▫️صدای جالب و جذاب: باعث شد بخوانم و تکرار کنم.
▫️شخصیت: شخصیت بزرگی در دل آن وجود داشت.
▫️طنز بودن: باعث خنده شد.
▫️تکرار: آن ها مدام به همان ایده برمیگشتند.

🔻این موارد اجزای کلیدی حافظه هستند. روانشناسی پشت هر یک از این اجزا واقعا جالب است و غافلگیری را تا ۴۰۰ درصد افزایش می‌دهد. مردم به اطلاعاتی عقیده پیدا می‌کنند که نظم داشته باشد. مصرف‌کنندگان درباره چیزهای جدید بسیار کنجکاو وگاهی عمیقا ترسو هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *