اغلب پزشکان در مورد طراحی سایت پزشکی یا پیج اینستاگرام تردید دارند. برای انتخاب صحیح لازم است تمامی جوانب این دو بستر را بررسی کنیم.
[row] [col span__sm=”12″] [ux_text line_height=”2.15″ text_align=”center”]حقیقت این است که اینستاگرام فضای جذابی است که برای دیده شدن بهترین گزینه است. به عبارت دیگر در میان فضاهای مجازی موجود، اینستاگرام اساساً برای دیده شدن و نمایش ظاهری طراحی شده است. علیرغم ادعاهای موجود مبنی بر تولید محتوای مفید در اینستاگرام واقعیت این است که مخاطب اینستاگرام در وهله اول با جذابیت بصری جذب میشود. به عبارت سادهتر مخاطب اینستاگرام تصاویر جذاب و تأثیرگذار را دنبال میکند. اما یک سایت را میتوان فضایی کلاسیک برای ارائه محتوا معرفی کرد. در فضای سایت میتوان از انواع محتوا اعم از متن، تصویر و ویدئو استفاده نمود. ضمن اینکه به خاطر شرایط خاص کشور ما فضای اینستاگرام همواره در معرض خطر فیلتر قرار دارد ولی سایت شما همواره در دسترس خواهد بود.
مسئله دیگر این است که برای انتخاب میان طراحی سایت یا پیج اینستاگرام باید مخاطب خود را در نظر بگیرید. اینستاگرام را نمیتوان به عنوان یک فضای جدی یا تخصصی در حوزه پزشکی معرفی کرد. به عبارت سادهتر یک فرد بیمار یا نزدیکان او معمولاً در فضای اینترنت اطلاعاتی در مورد بیماری، روشهای درمان یا پزشکان متخصص این حوزه جستجو میکنند. در مقابل، فضای اینستاگرام برای فعالیتهایی مانند سالنهای زیبایی یا مدلینگ مناسبتر است. به بیان دیگر، مخاطب اینستاگرام مخاطب جدی در حوزه پزشکی محسوب نمیشود. اما نمیتوان ظرفیت اینستاگرام برای کسب شهرت را نادیده گرفت. در واقع باید گفت برای سرمایهگذاری در این فضا، یک سایت و صفحه اینستاگرام در کنار یکدیگر بهترین گزینه است. اما در جامعه پزشکان داشتن یک سایت مهمتر از داشتن یک صفحه اینستاگرام است.